Ca un fapt general, orice activitate comercială folosește planificarea spațiului pentru a defini zonele spațiale interne, planuri de proiectare și machete pentru mobilier si plasare echipament.
Serviciile de planificare a spatiului tin seama de numeroși parametri de proiectare, inclusiv obiectivele proiectului și a priorităților, structura organizatorică a clientului și relațiile, criteriile de alocare a spatiului, codurile din domeniul construcțiilor și accesul persoanelor cu handicap, mobilier standard, circulația și fluxul de lucru, probleme de securitate și de confidențialitate, precum și flexibilitate pentru adaptarea nevoilor de spațiu viitoare.
Clienții care doresc să utilizeze spațiul existent mai eficient necesită adesea servicii de planificare spațiu. În special, interioarele cu facilitati mai vechi ar putea avea nevoie de reorganizare pentru a găzdui echipamente noi sau noi procese de lucru.
Organizatiile care au crescut, cele care s-au diminuat, sau care se reorganizeza ar putea avea nevoie de servicii de planificare a spațiului. Deoarece schimbarea organizațională are loc mai repede decât în trecut, multe organizații doresc să se îmbunătățească flexibilitatea spatiilor interioare.
In primul rând, planificarea spațiului necesită abilitatea de a vizualiza spațiul în trei dimensiuni și un acut simț al compoziției, la scară, și al proporției. Cunoștințele tehnice și familiarizarea cu mobilierul și echipamentele sunt necesare pentru a face calcule dimensionale, pentru a propune variante de mobilier adecvat (personalizate, modular, sisteme, etc.), mobilier ergonomic specific și echipament adecvat și să respecte normativele in construcții și regulamentele de foc aplicabile.